Tachografy w busach – czy to się uda?

busPrzemysł transportowy jest jednym z obiektów zainteresowań specjalistów eksportu. Zajmują się oni w końcu szeroko pojętym eksportem, który jest obarczony wielkim ryzykiem oraz wieloma nieprzewidzianymi okolicznościami, które potrafią skutecznie opóźnić dostawę pewnych towarów. Kierowcy mają z góry ustalony czas pracy – chodzi tu o osoby pracujące jako kierowcy nieco większych aut, ale kierowcy busów również prawdopodobnie niedługo zostaną ograniczeni tachografami.

Nienaruszalny czas pracy

Ktoś ustala czas pracy na podstawie wielu czynników. Specjaliści eksportu często podkreślają, że oprócz czasu realizacji zlecenia zależy im na tym, by kierowca szczęśliwie zjechał do bazy, ponieważ świadczy to o ich umiejętnościach planowania oraz respektowania obowiązującego prawa przez daną firmę transportową.

Kierowcy busów oraz mniejszych aut transportowych byli do tej pory rozliczani z czasu pracy na podstawie prowadzonych zapisków. Jednak cyfrowy tachograf jest znacznie lepszym rozwiązaniem, ponieważ nie pozwala na uchybienia. Jednocześnie dzięki niemu kierowca ma szansę na efektywny wypoczynek.

Bezpieczeństwo i etyka pracy

Tachografy są wyrazem przestrzegania etyki pracy. Chociaż są osoby, które próbują” oszukiwać” te urządzenia, szkodzą one tak naprawdę samym sobie. Większość tragicznych w skutkach wypadków kierowców, były spowodowane zaśnięciem kierowcy podczas jazdy lub zmęczeniem na skutek braku snu. Tachografy w busach mają temu zapobiec.