Rośnie eksport artykułów rolno-spożywczych na rynek chiński

Rośnie eksport artykułów rolno-spożywczych na rynek chiński

Praca w dziale eksportu wiąże się ze znajomością języka obcego. Podstawą oczywiście jest język angielski, ale coraz więcej pracodawców wymaga również znajomości drugiego języka obcego. Co ciekawe, coraz większą popularnością cieszy się język chiński. Jak się okazuje, coraz więcej firm współpracuje z Chinami – nie tylko na zasadzie importu towarów z Chin. Z roku na rok sukcesywnie rośnie eksport polskich produktów na rynek chiński. Szczególne znaczenie ma eksport artykułów spożywczo rolnych oraz eksport wódki.

Na jakie towary z Unii Europejskiej jest największy popyt w Chinach? Na mięso, produkty żywnościowe dla niemowląt, mleko UHT, wódkę, piwo, wino, owoce, przekąski, oliwę.

W polskim eksporcie artykułów rolno-spożywczych, największy udział mają żywe zwierzęta oraz produkty pochodzenia zwierzęcego. Na drugim miejscu znajdują się artykuły spożywcze (Chińczyków szczególnie interesuje czekolada, wyroby cukiernicze i mleko w proszku dla dzieci). Popularnością cieszą się także napoje bezalkoholowe, alkohol oraz tytoń. Kolejne miejsca zajmują produkty pochodzenia roślinnego oraz tłuszcze zwierzęce i roślinne.

W całej Unii Europejskiej, w eksporcie artykułów rolno-spożywczych do Chin, przoduje Francja. Polska w porównaniu z innymi krajami UE wypada i tak dosyć słabo – eksportuje jeszcze dosyć mało. Ale chiński rynek jest bardzo chłonny i rokuje na przyszłość.

2 komentarze

  • Avatar dla Robi

    Odpowiedz Robi 23 stycznia 2017 o 21:02

    Dobrze, że nie tylko Chińczycy nas zalewają swoimi produktami;)

    • Avatar dla sdeadmin

      Odpowiedz sdeadmin 3 lutego 2017 o 13:05

      :), zdecydowanie lepiej jest do nich eksportować, niż od nich importować

Zostaw komentarz

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.**